Booking.com

Když se ztratí vaše zavazadla

19. 7. 2017
1060 přečtení

Velmi nepříjemným okamžikem vaší dovolené může být zjištění, že vaše zavazadla nedorazila společně s vámi do cílové destinace. Ke ztrátě dochází nejčastěji s užitím letecké dopravy. Najednou se tak na dovolené ocitnete bez osobních potřeb a oblečení a nedokážete si představit, jak takto přežijete dovolenou.

Ačkoliv není možné ztrátu zavazadla nijak ovlivnit, je dobré se na ni předem alespoň vhodně připravit. Do odbavovaného kufru nedávejte své doklady, peníze a nejdražší elektroniku, jako fotoaparáty nebo mobilní telefony. Důležité je také zavazadlo opatřit náležitými identifikačními cedulkami se jménem, telefonním číslem a adresou. Hodit se může také přibalení vašeho cestovního itineráře dovnitř kufru, pro případ, že by se připevněné jmenovky utrhly. Pokud se přece jenom stane, že sevaše zavazadlo ztratí, je nutné ihned vyplnit speciální formulář, a podat tak stížnost letecké společnosti. Ta vyplácí cestujícím náhradu škody, která se však pohybuje v různých částkách a její maximální limit je 1220 eur. Tato částka však představuje předepsané maximum, nemusí být striktně vyplacena celá. Náhradní peníze slouží k pořízení základních potřeb. Zájemci si mohou také ještě před odjezdem sjednat pojištění pro případ ztráty zavazadla.